Travailler chez L'Oréal | Glassdoor.be

Présentation de L'Oréal

Clichy (France)
Plus de 10.000 employés
1909
Entreprise cotée en bourse (LRLCY)
Fabrication de produits grand public
Entre 5 et 10 milliards € (EUR) par an
Entrepreneurial spirit and daring creativity belong at L’Oreal. You can say it’s in our DNA- L’Oreal was created in 1906 by a young chemist and his hair dye invention, just two years after graduation. Since then, we haven’t stopped rising ... En savoir plus

Mission: Our mission is to bring Beauty to All. It’s in L’Oreal’s hands to offer all women and men the best of cosmetics innovation in terms of quality, efficacy, safety, sustainability.

Actualités de l'entreprise

  • Quelle fierté de compter dans nos rangs Emmanuel Lulin, Vice-Président et Directeur de l'éthique, désigné comme l’un des pionniers en matière de Développement Durable par le Pacte des Nations Unies ! Découvrez ses réalisations et la manière dont il a fait progresser l'éthique des affaires et fait de L’Oréal une entreprise où la réussite ne se fait jamais au détriment du respect des valeurs, bien au contraire.

    http://glassdoor.com/slink.htm?key=vQrNy

    Emmanuel Lulin

    As Senior Vice President and Chief Ethics Officer of L'Oreal, Emmanuel has created an ethics programme that is integrated into the French multinational's daily operations and long-term strategic decisions. The transformation he started a decade ago aligns the company's ethics, diversity, CSR and philanthropy programmes with the SDGS.

  • Le résultat d'un engagement fort appuyé par des politiques volontaires en faveur de la diversité... Parce qu'il ne suffit pas de pousser un bouton pour en faire une réalité, nous remercions tous nos employés pour leur inspiration, leur ouverture, leur capacité à embrasser la différence et à la transformer en véritable générateur d'idées nouvelles.

    http://glassdoor.com/slink.htm?key=vQrNP

    L'Oréal dans le top 10 de l'indice Diversité et Inclusion de Thomson Reuters - L'Oréal Groupe

    L'Oréal dans le top 10 de l'indice Diversité et Inclusion de Thomson Reuters Pour la troisième année consécutive, L'Oréal se classe parmi les toutes premières entreprises de l'indice mondial de Thomson Reuters qui évalue plus de 7 000 sociétés internationales grâce à une série d'indicateurs liés à la Diversité et l'Inclusion.

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L'Oréal – Pourquoi nous rejoindre ?



At L’Oréal, we empower people who are ready to take bets, think out of the box, defend their convictions, be resilient and leave their own mark. They are offered early responsibilities, numerous opportunities and fast-track careers. 

At every stage of your career with L’Oréal we offer personalized training and support that will help you progress and develop your career. You hold the keys: it’s up to you to show who you are and what you can become.

We therefore encourage mobility which helps our executives, both junior and senior talents, to rapidly acquire experience by being faced with a range of different cultures, business approaches and market situations.

DIVERSITY

In L’Oréal's people-centered culture, the diversity of the teams is one of the success factors. Fostering the values of all forms of multiculturalism and respect for differences, the group is enriched by employees from various horizons that enable it to gain a better understanding of the diversity of its consumers and markets. 

In this way, the group makes diversity an essential value that goes hand in hand with respect for the individual. Integrating the concept of diversity on every level and in every area is to recognize and accept differences but also to promote them to enhance performance. L’Oréal's ambition to win over one billion new consumers is therefore intrinsically linked to its desire to become one of the world leaders in the management of diversity. 

Learn more about our commitments here.

SUSTAINABILITY

Learn more about Sharing Beauty With All in a video with our CEO, Jean-Paul Agon.

"Although we try to achieve quick successes; our most important challenge is always our long-term vision of our brands, the long-term progression of our market share and development of th e market. This is our responsibility - and its one that is given to us every early on in our career." - Nathalie, General Manager
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"Today, from lab delivery, a porduct can reach the shelves in less than ten months; This is what makes out business so fast, so exciting and so competitive. A well-conceived innovation can change the whole marketplace." - Rafael, Operations
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"Thnks to L'Oreal's robust economic model, we can continue our strategic acquisition strategy -- This means great new brands in our portfolio all bringing new opportunities." - Il Yeon, Finance
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"All the men and women working for L'Oreal - in all countries in all divisions, in all functions, with their outstanding talent, high level of commitment for work and respect for the group's values - are the core foundations of this unique and successful business model" - Olivier, HR
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If you are a student or recent grad who  dares to take risks and is ready to roll up your sleeves and tackle a challenge, we should get to know each other! At L’Oréal, we are looking for people from all backgrounds with great skills and even greater potential who can invent the future of beauty with us. 

L'Oreal offers a variety of opportunities for undergraduates, MBAs and recent grads to participate in internships and trainee programs to jump start your career.

BRANDSTORM

Students can get a real life experience with the L'Oreal business competition, Brandstorm.  We invite talented young people from all over the world to take on the role of an international brand manager. Each year since it started, teams of undergraduates harness their creativity to propose a brand strategy for one of L'Oréal’s 36 international brands that is in line with the latest developments and trends in the market. Learn More

L’Oréal is richly endowed with a portfolio of international brands that is unique in the world and that covers all the lines of cosmetics and responds to the diverse needs of consumers the world over.

The company is composed of 4 main divisions including the Consumer Products Division, Luxury Products Division, Professional Products Division, and the Active Cosmetics Division plus The Body Shop.

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Be recognized and rewarded: For L’Oréal, each employee should be respected and rewarded for their efforts, their involvement and their contribution to the company’s performance. This approach is behind the Group’s compensation policy all over the world.

In line with its mission and its values, L’Oréal recognises and rewards the contribution of each employee to the company’s development by offering attractive compensation and a worldwide profit-sharing program, alongside key benefits like in our share and care program.

COMPENSATION THAT IS MARKET-COMPETITIVE

Compensation is regularly adjusted in line with the market, individual performance and efficiency in the post, qualifications and experience. Local salary structures are regularly assessed in terms of the outside market but also in terms of internal salary levels for equal responsibility, skills and experience.

PERFORMANCE-DRIVEN REWARDS

L’Oréal has a performance-oriented culture. Our compensation policy reflects this very culture, including bonuses to reward high levels of personal performance and involvement as well as team and business unit performances. This system is currently being deployed in every country in which L’Oréal operates. The Group has also set up a program known as the Worldwide Profit Sharing (WPS) program which gives employees a share in the fruits of successes in their country. Finally, L’Oréal is investing in the long-term security of its employees by committing to offer benefit programs (which may include retirement, health care, death and disability plans) and other fringe benefits in line with the regulations and practice in each country, which will complement the compulsory schemes.

Avis sur L'Oréal

4,4
StarStarStarStarStar
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent le PDG
L'Oréal Chief Executive Officer Jean-Paul Agon
Jean-Paul Agon
4 Évaluations
  • « Je n’ai pas d’avis à donner concernant votre entreprise »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Vendeur - Oupeye, Liège
    Ancien employé - Vendeur - Oupeye, Liège
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez L'Oréal en Contrat Permanent (Pendant plus de 10 ans)

    Avantages

    Apprendre le métier et améliorer le contact avec la clientèle gérer la publicité suivre l’es conseil conseiller la clientèle les orienter les aider les accueillir

    Inconvénients

    L’élégance meilleure méthode de vente la clientèle chez vous sont autre et les produits également tout est beau et parfait

    Conseils à la direction

    Je n’en ai pas

Voir les 3.301 avis

Entretiens chez L'Oréal

Expérience

Expérience
72%
14%
14%

Obtenir un entretien

Obtenir un entretien
63%
21%
6%
6
3
1

Difficulté

3,1
Moyenne

Difficulté

Difficile
Moyenne
Facile
  1. Utile (4)  

    Entretien de Market Development

    Candidat à l'entretien anonyme - Bruxelles
    Pas d’offre d’emploi
    Expérience neutre
    Difficulté moyenne

    Candidature

    J'ai postulé en ligne. Le processus a pris +2 mois. J'ai passé une entrevue à L'Oréal (Bruxelles) en octobre 2016.

    Entretien

    J'ai postulé sur le site carrière de L'Oréal pour un stage en Belgique. Quelques semaines après j'ai eu un mail me demandant de leur communiquer des dispo pour un entretien téléphonique.

    ETAPE 1:

    Suite à mon mail, une RH (très gentille) m'a contacté comme convenu. Elle m'a présenté l'offre et par la suite m'a demandé de lui parler de mon parcours académique et mes expériences professionnelles.
    Elle a ensuite présenté les divisions de L'Oréal est m'a demandé de lui dire si j'avais une division préférée pour effectuer mon stage. Après elle m'a posé les questions suivantes:
    - En quoi mes expériences passées m'aideraient avec les missions lors de mon stage?
    - Pourquoi L'Oréal?
    - Pourquoi ce poste?
    - Quelle campagne publicitaire m'a marqué (beauté ou non, dernièrement ou non)?
    - Comparer Lancôme et YSL (cible, packaging...) ?
    A la fin de l'entretien qui dure approx 30 min, elle m'a convié directement à un autre entretien avec la talent acquisition manager (supposé durer 30 min) et à un test Excel (20min) à l'Assesment center à Bruxelles 2 semaines plus tard.

    ETAPE 2:

    Le jour-j la RH que j'ai eu au téléphone m'a présenté la manager RH et j'ai eu de nouveau un entretien (15 min!!). Elle m'a demandé de me présenter (comme lors de l'entretien téléphonique) et aussi:
    -Pourquoi ce poste/L'Oréal?
    -Pourquoi la Belgique?
    Ensuite j'ai eu le test excel avec un tableau très mal présenté me demandant que faire du tri et des calculs basiques mais le test dure 10 min ! On vérifie ensemble les résultats et les techniques de leur obtention.
    A la fin elle me dit que je vais avoir directement RDV avec la manager de division et son assistant dans la foulée (au lieu d'avoir un RDV un autre jour).

    ETAPE 3:

    Un peu nerveuse car je ne connaissais pas bien la division car IMPOSSIBLE de faire un travail de recherche avant, on me dit que finalement j'ai RDV avec l'assistant qui se présente comme Business analyst manager. Il me demande de me présenter et me fait faire un test qui dure 10/15 min. Contrairement à la fiche de poste il m'indique que le stage ne débouche pas sur un poste permanent car c'est un rôle uniquement de stagiaire mais que comme je serais à la fois marketeuse et analyste j'aurais des contacts pour me réorienter. Cependant je pensais (comme stipulé jusqu'à présent) être en market development (donc marketing avec utilisation de chiffres) et pas business analyst à 80%.
    Il me pose les questions suivantes:
    - Estimer le nombre de salon de coiffure en France.
    - Avec ce nombre faire une segmentation.
    - Comment répartir les produits Kérastase, L'Oréal professionel et Matrix en se basant sur la segmentation?

    Questions d'entretien d'embauche

    • E1
      - En quoi mes expériences passées m'aideraient avec les missions lors de mon stage?
      - Pourquoi L'Oréal?
      - Pourquoi ce poste?
      - Quelle campagne publicitaire m'a marqué (beauté ou non, dernièrement ou non)?
      - Comparer Lancôme et YSL (cible, packaging...) ?

      E2
      -Pourquoi ce poste/L'Oréal?
      -Pourquoi la Belgique?

      E3
      - Estimer le nombre de salon de coiffure en France.
      - Avec ce nombre faire une segmentation.
      - Comment répartir les produits Kérastase, L'Oréal professionel et Matrix en se basant sur la segmentation?   Répondre à cette question
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Prix et distinctions de L'Oréal

  • Top 50 Cosmetics Brands(#2), Brand Finance, 2013
  • Global RepTrak 100, Reputation Institute, 2013
  • The Brand Footprint Global Ranking Top 50, Kantar Worldpanel, 2013
  • Global RepTrak 100, Reputation Institute, 2012
  • NYC's Most InDemand Employers, LinkedIn, 2012
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