Avis sur SSE | Glassdoor.be

Google utilise des cookies pour améliorer votre expérience sur le site. En continuant, vous acceptez d'utiliser nos cookies. OK | En savoir plus

Avis sur SSE

Dernière mise à jour : 12 octobre 2017
219 avis

Filtrer

Filtrer

Contrat PermanentTemps Partiel

2,4
StarStarStarStarStar
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent le PDG
SSE CEO Alistair Phillips-Davies
Alistair Phillips-Davies
100 Évaluations

219 Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. «customer advisor»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Customer Service Representative - Coventry, Angleterre (Royaume-Uni)
    Ancien employé - Customer Service Representative - Coventry, Angleterre (Royaume-Uni)
    Recommande
    Point de vue positif

    J'ai travaillé chez SSE en Contrat Permanent (Moins d'un an)

    Avantages

    they are the best in the world in terms of delivering services

    Inconvénients

    they dont sponsor their staff when it comes to Visa or work permit.

    Conseils à la direction

    just keep on doing what they are supposed to be doing


  2. Utile (2)

    «SSE»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Customer Service Advisor - Cumbernauld, Écosse (Royaume-Uni)
    Employé actuel - Customer Service Advisor - Cumbernauld, Écosse (Royaume-Uni)
    Recommande
    Point de vue positif
    Aucune opinion sur PDG

    Je travaille chez SSE à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    Compared to other call centres the salary is very good. The job isn't to complicated either.

    Inconvénients

    I don't like repetitive desk work and would like to be up and moving around so the job doesn't suit me.

    Conseils à la direction

    Sometimes the manner that some management speak to you is very undermining.


  3. «Great company to work for!»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Test Analyst - Havant, Angleterre (Royaume-Uni)
    Employé actuel - Test Analyst - Havant, Angleterre (Royaume-Uni)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez SSE à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    Generous company share scheme, good career prospects, dynamic and forward thinking company.

    Inconvénients

    Parking at office site is very limited.


  4. Ceci vous a été utile ? La communauté a besoin des contributions de chacun – Ajouter un Avis anonyme


  5. Utile (1)

    «Wage good- work like stressful»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Customer Service Advisor - Cardiff, Pays de Galles (Royaume-Uni)
    Employé actuel - Customer Service Advisor - Cardiff, Pays de Galles (Royaume-Uni)
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur PDG

    Je travaille chez SSE à plein temps (Moins d'un an)

    Avantages

    Good wage not much else

    Inconvénients

    OTT health and safety
    Bad shift patterns
    Stressful workplace


  6. Utile (2)

    «Very repetitive work. some bullying gets swept under the rug from certain CSMs as it's full of cliques.»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Team Leader - Cumbernauld, Écosse (Royaume-Uni)
    Employé actuel - Team Leader - Cumbernauld, Écosse (Royaume-Uni)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    Je travaille chez SSE à plein temps (Pendant plus de 5 ans)

    Avantages

    Some good people you work with. Salary is good for a call center. And that's all the pros I can think of

    Inconvénients

    Very repetitive and some bullying that's gets swept under the rug from certain CSMs as it's full of cliques. Promotion is from within. People are scared to whistleblow in case they lose their job. Shifts are not great either no work life balance

    Conseils à la direction

    APD stop thinking about profit and invest in the workers


  7. «Treat customers like family»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez SSE en Contrat Permanent

    Avantages

    Employee benefits very good particularly share plans
    Salary - good starting salary for frontline call centre and opportunity for stepper increase based on performance
    Career Opportunities - very diverse business with opportunities to move between areas

    Inconvénients

    Parking becoming a problem due to overcrowding in some areas
    Blame culture

    Conseils à la direction

    Continue to clear out senior management team


  8. Utile (3)

    «coordinator»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    Ancien employé - Employé anonyme - Stepps, Écosse (Royaume-Uni)
    Ancien employé - Employé anonyme - Stepps, Écosse (Royaume-Uni)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez SSE en Contrat Permanent (Pendant plus de 10 ans)

    Avantages

    Office Hours, free parking, nice office space

    Inconvénients

    Bullying in the work place
    Escalated to Senior Management, HR and Director
    Followed correct procedures, ended up having to leave after 11 years of Service

    Conseils à la direction

    Care about your staff


  9. Utile (2)

    «Customer service adviser»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Désapprouve le PDG

    Je travaille chez SSE à temps partiel

    Avantages

    Share scheme, being able to buy time off and development opportunities.

    Inconvénients

    Unrealistic targets, treated as a schoolchild, no autonomy.

    Conseils à la direction

    Stop with the pressurised environment. Allow reasonable comfort breaks. If someone is ill don't visit them at home unless you are their doctor. Credit someone's judgement if they are over 18.


  10. «A terrible place to work which left me a nervous wreck»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Customer Service Representative - Portsmouth, NC (États-Unis)
    Ancien employé - Customer Service Representative - Portsmouth, NC (États-Unis)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez SSE à temps partiel (Pendant plus de 5 ans)

    Avantages

    Nothing comes to mind it's a shambles

    Inconvénients

    A horrid place to work which has left me permantly signed off sick with the doctor. If you want to loose all self esteem and be down trodden and not appreciate then work for SSE. You will get better treatment working in North Korea.

    Conseils à la direction

    Managers bullying staff. Managers not taking any responsibility for there errors. Dreadful set up from top to bottom a complete shambles. They preach to staff to treat customers like family but treat there staff like dirt. Management only care about climbing the greasy career ladder.


  11. Utile (1)

    «Lots of improving needed and quickly!»

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    Je travaille chez SSE à plein temps

    Avantages

    Flexible working only just introduced but not fully embraced.
    Friendly staff who are helpful.
    Nice new office which is a collaborative space close to town centre and station

    Inconvénients

    To progress it is how long you have been there and sucking up rather than expertise and all about lining execs and senior manager pockets.
    Overboard on health & safety culture forgotten other elements of a good company culture such as fun atmosphere and team bonding and incentives which are all self funded. Some do not apply to office staff some values/rules are outdated too.
    Most FTSE100 companies provide subsidised canteens these days SSE do not.
    Does not take risks and are not innovative therefore are not competitive. Takes forever to make decisions.
    No diversity especially in senior level.
    Need to understand there are more ways to present than powerpoint.

    Conseils à la direction

    Listen to what the employee would like. Make them feel they are part of the development of SSE not just a number.
    Explore other elements that bring the culture to 21st Century standard not just safety., especially to appeal to young blood and employees from London etc.
    Take risks to keep up with the market as it is embarrassing saying we work for top 6 energy company who are not up to date with the market and keeping up with competitors.


Affichage 219 de 232 avis
Réinitialiser les filtres