Cover image for De Lijn

Employeur impliqué

Ajouter un entretien

Questions d'entretien chez De Lijn

Mis à jour le 3 nov. 2022

Pour filtrer les entretiens, ou .
Résultat : 17 entretiens sur plus de 17

Entretiens pour les meilleurs postes chez De Lijn

Candidat anonyme à un entretien, Bruges, Flandre Occidentale

Offre déclinée
Candidature

J'ai postulé en ligne. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Bruges, Flandre Occidentale) en mars 2022

Entretien

online solliciteren, cv en motivatie indienen. online tests, redenering, taal. op gesprek om uiteraard te doorgronden welke je motivaties zijn om buschauffeur bij de lijn te worden. Gesprek met een positief resultaat.

Questions d'entretien
  • Naast het 'graag achter het stuur zitten' was de belangrijkste vraag: sociale vaardigheden en omgang met allerlei menselijke situaties.
    1 réponse

Candidat à l'entretien anonyme

J'ai postulé en ligne. J'ai passé un entretien chez De Lijn

Entretien

het bedrijf heeft de vacature opengesteld via interim kantoren. Als er een positieve evaluatie komt dan ga je op gesprek bij het bedrijf zelf. Je werkt eerst op interim basis en dan vast in dienst.

Questions d'entretien
  • Vragen naar mijn achtergrond en religie en hoe ik mijn waarden implementeer in mijn werkomgeving.
2 personnes ont trouvé ce retour d'entretien utile

Candidat anonyme à un entretien, Gand

Candidature

J'ai postulé en personne. Le processus a pris 1 jour. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Gand) en nov. 2020

Entretien

U krijgt eerst een online formulier opgestuurd daarna komt u bij het selectie kantoor van de lijn terecht voor een reeks oefeningen op de computer. Om dan in de volgende fase een gesprek te hebben met de team verantwoordelijk en een HR persoon. Ik vindt de procedure zeer correct en goed omvormt. Ze gaan er niet licht over, en terecht. Je vervoert natuurlijk 100'den mensen iedere dag.

Questions d'entretien
  • Testen: Beeld herkenning / Foto herkenning /Reactie test /Motivatie achtergrond
3 personnes ont trouvé ce retour d'entretien utile

Candidat à l'entretien anonyme

Expérience neutre
Candidature

J'ai postulé en ligne. Le processus a pris 5 semaines. J'ai passé un entretien chez De Lijn

Entretien

Na sollicitatie krijg je de 1ste fase via mail aan. Dit is een korte algemene test (figuren, rekenen...). De 2de fase bestaat uit drie verschillende reactietesten die worden afgenomen bij een extern selectiebureau. Hierop kun je je niet voorbereiden. Als je geslaagd bent, doe je een persoonlijkheidstest en daarna kun je op sollicitatie bij De Lijn gaan. Een tip is om eventueel op voorhand te informeren of er vacatures openstaan in je stelplaats naar keuze. De selectie zelf omhelst niet veel tijd, maar het kán lang duren voordat je effectief aan de slag kunt gaan.

17 personnes ont trouvé ce retour d'entretien utile

Employé anonyme

Entretien difficile
Candidature

J'ai postulé en personne. Le processus a pris 4 semaines. J'ai passé un entretien chez De Lijn en mai 2020

Entretien

De procedure bestond uit 4 gesprekken; - Eerste gesprek: met een recruiter - Tweede gesprek: met een recruiter en de hiring manager - Derde gesprek: Extern assessment bureau - Vierde gesprek: Recruiter, hiring manager en CIO

Questions d'entretien
  • Hoe gaat u het aanpakken om ideeën van management en directie onderbouwd te challengen wanneer nodig.

Candidat anonyme à un entretien, Berchem, Anvers

Candidature

J'ai postulé en ligne. Le processus a pris 4 semaines. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Berchem, Anvers) en mai 2019

Entretien

Na inschrijving op de jobsite van De Lijn, relatief direct de eerste fase per mail doorgekregen. Betreft een test met cognitieve oefeningen (figuren) & Enkele rekenoefeningen. Vrijwel direct geweten of je bent geslaagd of niet. Indien voldoende wordt je meteen uitgenodigd voor fase 2 op afspraak. Hier worden 3 testen gedaan in cognitieve stijl (figuren) & reactievermogen, wanneer je op deze 3 testen voldoende slaagt, doe je een persoonlijkheidstest & kom je op gesprek bij een psychologe, die stelt je allerlei vragen. Na maximum een week weet je of dit voldoende was en ga je op sollicitatie bij De Lijn.

Questions d'entretien
  • Waarom de functie als Tramchauffeur bij De Lijn?
15 personnes ont trouvé ce retour d'entretien utile

De Lijn

Candidat anonyme à un entretien, Destelbergen

Entretien facile
Candidature

J'ai postulé en ligne. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Destelbergen)

Entretien

Online gesolliciteerd via interimkantoor, nadien op gesprek geweest Zeer negatieve ervaring. Aanmelding verliep chaotisch, aanvankelijk wist niemand waar ik verwacht werd. Uiteindelijk het gesprek zelf was met 3 personen waarvan ik niet eens hun functie wist. Interviewer wist niet wat hij moest zeggen/vragen. Er werd amper informatie gegeven over de jobinhoud. en alles leek zeer afstandelijk en stijf. Andere personen waren bovendien zeer ongeinteresseerd. Uiteindelijk afgewezen vanwege gebrek aan motivatie. Tja, hoe zou dat komen?

5 personnes ont trouvé ce retour d'entretien utile

Employé anonyme, Malines

Entretien facile
Candidature

J'ai postulé en personne. Le processus a pris 5 jours. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Malines) en févr. 2019

Entretien

Heel professioneel en duidelijk. Goede begeleiding en gerichte vragen. Een heel goede werkgever die correct is naar zijn werknemers. Er was ook na het gesprek een uitgebreide feedback achteraf. Zeer tevreden over de procedure.

Candidat anonyme à un entretien, Gand

Entretien difficile
Candidature

J'ai postulé via une autre source. Le processus a pris 4 semaines. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Gand)

Entretien

Interne promotie. Selectieprocedure die een kennistest omvatte en daarnaast een assessment bij een extern kantoor. Na dat assessment kregen de beste 4 personen nog een laatste interview in bijzijn van het afdelingshoofd HR en het afdelingshoofd Marketing

Questions d'entretien
  • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de retentie van communicatie hoger wordt bij chauffeurs?
1 personne a trouvé ce retour d'entretien utile

Employé anonyme, Gentbrugge, Flandre Orientale

Candidature

J'ai postulé en ligne. Le processus a pris 2 mois. J'ai passé un entretien chez De Lijn (Gentbrugge, Flandre Orientale) en nov. 2016

Entretien

sollicitatie screenytest , pshychologische test ,persoonlijk gesprek uiteindelijk alles ok maar niet aanvaard uitreksel strafrigister , niet blanco , moet je het gehele proces wat 2 maand duurde om dan afdewezen te worden

2 personnes ont trouvé ce retour d'entretien utile
1 - 10 sur 17 Entretiens

Carrières populaires auprès des chercheurs d'emploi intéressés par De Lijn

EmploisSalairesEntretiens

Vous travaillez chez De Lijn ? Partagez votre expérience !

De Lijn logo
ou

Carrières chez De Lijn

Cover image for De Lijn

D'une part, le trafic continue d'augmenter. Les embouteillages ne touchent pas seulement les autoroutes, mais aussi les routes...Plus

• Vision & Valeurs
C'est l'occasion pour les employeurs de vous dire pourquoi vous devriez travailler pour eux. Les informations fournies correspondent à leur point de vue.

Photos chez De Lijn

+ Ajouter une photo
Photo De Lijn de : Nieuwe stelplaats, trams pas vanaf oktober
Photo De Lijn de : Garage

Avez-vous travaillé ici ?

Afficher toutes les photos

Les chercheurs d'emploi intéressés par De Lijn ont également consulté

Logo European Commission
European Commission

4,0

1 230 avis
Comparer

Glassdoor propose des milliers d'emplois, des informations sur les salaires, des avis sur les entreprises et des questions d'entretien venant directement des employés, vous permettant de trouver facilement l'emploi idéal.