Avis de Account Manager chez Monster Worldwide | Glassdoor.be

Avis de Account Manager sur Monster Worldwide

Dernière mise à jour : 8 mai 2018
91 avis

Filtrer

Filtrer

Account Manager

2,7
StarStarStarStarStar
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent du PDG
(aucune image)
Timothy T. Yates
31 Évaluations

Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. Utile (2)

    « Monster used to be a great place to work. »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Senior Account Manager - Tempe, AZ (États-Unis)
    Ancien employé - Senior Account Manager - Tempe, AZ (États-Unis)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Pendant plus de 10 ans)

    Avantages

    Great benefits, good base salary, no commission caps, no nights or weekends and no travel.

    Inconvénients

    Unrealistic quotas, lack of marketing their brand versus competitors.


  2. Utile (5)

    « Better companies to work for out there..... »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Account Manager - Glasgow, Écosse (Royaume-Uni)
    Ancien employé - Account Manager - Glasgow, Écosse (Royaume-Uni)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Pendant plus de 3 ans)

    Avantages

    Nice central offices, standard basic salary, bonus was reasonably competitive (although very few people actually achieve it) Good career opportunities if you're prepared to move outwith Glasgow. i.e to London.

    Inconvénients

    Unprofessional management style. No leadership, supervision only. Think 1980s double glazing sales management. Probably a good place to work if you are a school leaver or your first job but if you've worked anywhere else you would understand this isn't how an organisation should run and staff deserve to be treated with more respect. Also job boards are a dying industry and the company are short lived.

    Conseils à la direction

    Change has to come from the top down. Glasgow needs strong leadership and a more professional leader.

  3. « They had to focus more of there service »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Senior Account Manager - Hyderâbâd (Inde)
    Ancien employé - Senior Account Manager - Hyderâbâd (Inde)

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Plus d'un an)

    Avantages

    no Pro's what i find in this company

    Inconvénients

    Lots of con's in the compay


  4. Utile (6)

    « National Account Manager »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - National Account Manager
    Ancien employé - National Account Manager
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Pendant plus de 5 ans)

    Avantages

    When it was good....it was FANTASTIC....

    Inconvénients

    Company broke down, fell apart and was sold.

    Conseils à la direction

    Should have paid attention


  5. Utile (3)

    « "Hectic" »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Account Manager
    Ancien employé - Account Manager
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Plus d'un an)

    Avantages

    -Timely salary and good incentives but can be achieved very rarely

    Inconvénients

    -No advantage over competitor
    -No worklife balance
    -No appraisals
    -Unrealistic targets

    Conseils à la direction

    -Think about employees before expecting a mountain out of them


  6. Utile (11)

    « So happy I left before next round of layoffs »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - National Account Manager - Weston, MA (États-Unis)
    Ancien employé - National Account Manager - Weston, MA (États-Unis)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Pendant plus de 5 ans)

    Avantages

    -Met some awesome people.
    -Remote office
    -GREAT base

    Inconvénients

    -Too many to list...Unachievable quotas (unless you're part of the "in crowd")
    -The people still shouting from the rooftops "Monster is putting the Monster back in Monster" look like morons. Honestly, the ship has sailed.
    -Randstad cheerleaders look even more ridiculous.

    Conseils à la direction

    Dear Randstad: Time to let everyone go from the "old regime."


  7. Utile (1)

    « National Accounts »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - National Account Manager
    Ancien employé - National Account Manager
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Plus d'un an)

    Avantages

    Brand recognition, new building, opportunity if you can build your own business

    Inconvénients

    Brand is sometimes a negative factor, no clear direction as an organization, culture continues to erode

    Conseils à la direction

    Leadership needs to be rebuilt from the top down

  8. « An excellent co. to work for »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Opportunités de carrière
    Ancien employé - Major Account Manager - Hyderâbâd (Inde)
    Ancien employé - Major Account Manager - Hyderâbâd (Inde)
    Recommande
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent (Pendant plus de 8 ans)

    Avantages

    Good company to work. Good working environment.

    Inconvénients

    No thing as such. All in all a good company

    Conseils à la direction

    Keep up the good job


  9. « keep up the good work »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Account Manager
    Ancien employé - Account Manager
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide (Plus d'un an)

    Avantages

    Good pay, unlimited commission, good benefits.

    Inconvénients

    If you are a sales team manager that is resting on hospitalized leave, they will ask you to leave.
    if you cant do sales, you have to leave.

    Conseils à la direction

    keep up the good work


  10. Utile (1)

    « A shell of its former self »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Account Manager - Indianapolis, IN (États-Unis)
    Ancien employé - Account Manager - Indianapolis, IN (États-Unis)
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez Monster Worldwide en Contrat Permanent

    Avantages

    When I was hired there was genuine hype about rebranding and a commitment to delivering a top-tier product and service.
    At the local office there was a genuine commitment to these principals.

    Inconvénients

    Sub-par integration of Salesforce that caused major logistical nightmares for both clients and employees.

    Portfolio redistribution that was botched due to many recent changes.

    Quarterly goals that were 60-70% of the original quota (Rep goals remained largely unchanged)

    Major changes to how the business operated departmentally.

    Inconsistent product support and unrealistic sales goals for new product launches (Kununu, Career Websites).

    All this occurred while they were attempting to negotiate a sale. Typically when a company is putting itself on the market, wholesale changes like this are tabled. Due to the many changes the sales results saw a negative trend.

    Conseils à la direction

    Your Indianapolis office has a great Director and Management Staff. The review is mainly directed at the management at headquarters.